torsdag 28 april 2016

Fortsättning

det var roliga år.Birger Schlaug har skrivit en intresant bok om sin tid med Elvis."Skaru ha en Tommy eller Elvis?"Det är Birgers barndom som min.
Efter nån tid ploppade det upp en engelsk kille som sjöng Rock´roll.som hette Tommy Steele.Han blev så himla poppis att det bildades två läger.Antingen gillade man Tommy eller Elvis.Och avskydde varandra!Dom som gillade Tommy gick i duffel och slamkrypare,en sorts dojor.Elvis fansen hade skinnjackor!
Bildjournalen anordnade en tävlan vem som var mest poppis.Kan man tänka sig att Tommy vann.Fy farao tänkte man och knycklade ihop tidningen.
Elvis var i hemlighet till London för att träffa denne Tommy och frågade Do you sing god as me?
Egentlingen sjöng Tommy inte Rocknroll och hade ingen röst,och hästgnäggar tänder!Jag ryser fortfarande vid åsynen.
Därför ingen bild på Tommy Steele i denna blogg.
Under denna tid va det mesta barnförbjudet och man skulle vara 15 år för att komma in.
När King Creole visades i Enköping har inte den biografen varit så fullproppad någonsin.
Jag hade nyss fyllt 15,men eftersom jag inte såg ut som en femtonåring tog jag pappa med.Biografinsläpparen tänkte inte släppain oss,men pappa som vanligtvis var en försynt person.spände ögona i vakten och väste jag måtte väl för fan veta hur gammal min dotter är.Så vi blev insläppta.
Det var många som inte kom in.En flicka som jag kände var så sur för hon VAR 15.Legget hade man ju inte kommit på att skaffa.
Vi tonåringar hade ju inte mycket denna tid.Inte någon Tv.och de som hade,så var det iallafall inte några ungdomsprogram. Och vad var det som var så farligt i filmen King Creole att den barnförbjöds?Ingenting vad jag kan peka på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar