onsdag 27 april 2016

Åren går

1956 hade man nog knappast hört talas om Elvis Presley.En flicka i skolan hade bilder på Elvis och snyggare kille hade man ju inte sett.Jag som hade tillgång till tidningar eftersom vi hade affär kunde ju se bilder på Elvis i en ungdomstidning som hette Bildjournalen.Men de nedskrev alltid Elvis.Och hur skulle man få höra honom då?Jo minsann vår gamla radio fick in Radio Luxembourg.På engelska och då gällde det att hänga med.Där spelade dom Elvis.Tyvär så var ju stationen bara på kvällarna och mamma tjatade måste du vara uppe så sent.Jag hade ju en vevgrammofon och trot eller ej,jag kom över en Elvis 75varvare som det kallades.
En olycka hände med den plattan,min kusin råkade sätta sig på den och jag i tårar.
Jag fick en ny modern skivspelare av pappa.
På ett vis kan jag tacka Elvis för min engelska som jag tyckte var så roligt att kunna.I femman började vi med engelskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar